ingen live-DVD!!!

Snak om alt der har relation til Yazoo

ingen live-DVD!!!

Indlægaf Kasper » lør jun 28, 2008 22:52

Det skulle desværre nu være så godt som 100% sikkert at der IKKE kommer nogen live-DVD fra Yazoo´s Reconnected tour. :cry:
Ingen af koncerterne vil blive filmet.

Det er efter min mening fuldstændig uforståeligt og utilgiveligt.
Det her er jo ikke bare en hvilken som helst turné, det er en "once-in-a-lifetime-experience".

Årsagen skulle være, at hverken Alison eller Vince ønsker en DVD-udgivelse. :roll:

-Men man kan godt udsende en DVD fra samtlige Erasures turnéer, selv om det er næsten den samme sætliste år efter år efter år: Fem-seks nye sange og så de sædvanlige 20 greatest hits.
(Jeg var ved at falde i søvn, sidste gang jeg så "Live at the royal albert hall").

Jeg er virkelig skuffet. Der er intet i hele verden jeg hellere ville eje, end en Yazoo live-DVD. :evil:

Der skulle til gengæld komme en live-CD, men lige nu er det en ringe trøst.
Kasper
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Geografisk sted: Mare crisium

Indlægaf H o m e » søn jun 29, 2008 11:58

De kan vel stadig nå, at optage en DVD på US-touren?
Eller på september touren, som der åbenbart er rygter om :?

Men ok, hvis hverken Vince eller Alison ønsker det, så bliver det desværre nok ikke til noget.
I ain't never going home
'Cause I'm having a good time
Brugeravatar
H o m e
Administrator
Administrator

Geografisk sted: København

Indlægaf Nightbird » tors jul 17, 2008 11:05

I følge et indlæg på Alison Moyet Forum, blev koncerten i går (Terminal 5, New York) optaget til en DVD...
Brugeravatar
Nightbird
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Indlægaf Chorus » søn jul 20, 2008 20:58

En virkelig god nyhed, så må vi bare håbe, at de er tilfredse med resultatet, så optagelserne ikke ender i skraldespanden, som det skete med live-optagelsen af Erasures koncert i Vega 2003. Det kunne være fedt at gense liveversionerne af Too Pieces og In Your Room, som var helt fantastiske live.
Brugeravatar
Chorus
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Indlægaf Kasper » lør jul 26, 2008 05:48

Man har lov at håbe. Der kom ingen udgivelse af "Cowboy concerts" eller "The other tour", selv om de begge blev filmet. :cry:

Jeg har (i mangel af bedre) fået fat på en Alison Moyet live-DVD, "One blue voice" fra 2005. :roll:

Det er ingen hemmelighed at hendes solo-udgivelser gennem årene har bevæget sig længere og længere væk fra Yazoo og mere og mere hen i retning af jazz/evergreens/easy-listening. På den baggrund, har årets Yazoo-reunion været en kæmpe overraskelse. :shock:

-Men på DVD´ens 40 minutter lange interview, taler hun med stor entusiasme om Vince Clarke og Yazoo, som noget hun virkelig har gået og savnet.
Samtidig taler hun med stor begejstring om så forskellige kunstnere som Elvis Costello, Jacques Brel og Anne Dudley.

Man sidder tilbage med en fornemmelse af at Alison er en langt mere kompleks sangerinde/sangskriver end hendes udgivelser (inkl. Yazoo) fra 1982 til 1995 har vist.

Så vidt jeg kan huske, hørte man ikke én eneste lyd fra hende i perioden 1996 til og med 2001 og alt hvad hun har lavet fra 2002 til 2008 har sikkert forvirret de fleste af os.
Hun er afgjort en meget alsidig kunstner og faktisk også lidt af en kamæleon. :?

Men med en så fantastisk stemme, er det måske meget naturligt at man vil forsøge at udforske så mange musikgenrer som muligt.

Det var også ærgerligt at deres respektive pladeselskaber, ikke gav Andy og Alison mulighed for at indspille "This house" som en duet. :x
-Den ville have sparket røv!!!

"One blue voice" er i øvrigt ikke en udgivelse som vil interessere Erasures hardcore-fans, selv om den indeholder en interessant version af "Only you". :D
Kasper
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Geografisk sted: Mare crisium

Tilbage til Yazoo