Fantastisk koncert i operaen.

Erasure Live

Fantastisk koncert i operaen.

Indlægaf Dolli » ons jun 29, 2011 18:19

Hej alle.

Syntes koncerten var fantastisk.

Der var godt gang i den, salen gyngede nærmest på flere tidspunkter og Andy gav den da fuldt gas.

Så en kanon oplevelse.

Mange hilsner
Dolli.
Brugeravatar
Dolli
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Næstved

Re: Fantastisk koncert i operaen.

Indlægaf Tigeren » ons jun 29, 2011 21:06

Ja hvilket brag af en koncert.

Jeg synes Andy virkede særdeles veloplagt, hvilket hans vokal også bar præg af. Jeg synes sjældent jeg har hørt den stærkere.
Lyden i operaen var en oplevelse og især under Chorus var lyden for fed.

Og så fik jeg endda kun billetter i sidste øjeblik via Karkon.

Det hele var sat perfekt i scene.

Tigeren.
Tigeren
XLarge Bruger
XLarge Bruger

Geografisk sted: København

Indlægaf MADS » fre jul 01, 2011 02:36

En fed koncert trods den mærkværdige placering i Operaen. Lyden var fed og Andys stemme på samme klare niveau som for 25 år siden. Respekt!!!
Selv min bedre halvdel fæstnede sig ved den klare vokal og de altid danseglade rytmer og hun havde en super førstegangsoplevelse med Erasure.

Det eneste jeg har at sætte på koncerten i Operaen (udover den underlige fornemmelse i at skulle sidde på nummererede pladser), er, at det hele nåede at slutte alt alt for tidligt :? Synes det er beklageligt, at man spiser folk af med fem kvarters musik, når man tænker på billetprisen og manglen på opvarmningsband af nogen art. Og kun ét ekstranummer :-| Måske et tilfælde af dårlig samvittighed, at der allerede er varslet en ny Danmarkskoncert i Falkoner. Det bliver fedt at opleve dem igen i Falkoner, næsten tyve år efter deres sidste koncert dette sted. Lyden er måske ikke lige så god som i Operaen, men kulissen tåler, at der bliver skrålt, danset og hoppet som en rigtig popfest bør tage sig ud! Håber vi ses den 7. november og lad os så få skruet en før- eller efterfest på benene :headbang:
And walls come tumbling down
We´ll be forever calm
And you´ll be here in my arms
I´ll keep you away from harm
Brugeravatar
MADS
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Geografisk sted: ODENSE

Indlægaf jschultzdanmark » fre jul 01, 2011 10:16

Enig - rigtigt god koncert - en af de 2 bedste vi har set (6-7 stk toto). Den er helt oppe og ringe sammen med Falkonerkoncerten tilbage engang i starten af 90'erne :D

Mht. Andy stemme: Jeg lagde en masse Erasure over på mp3-playeren da jeg kom hjem, og havde så lejlighed til at høre en masse 'gammel' E ift. koncerten i tirsdags. For mig er det tydeligt, at Andys stemme faktisk er blevet bedre end den var tidligere. Måske rigtigt, som han koketterer med, at de helt høje toner ikke er der mere; men resten! Det er tydeligt, at hans deltagelse i 'Vild med Opera' (eller noget i den dur) på britisk TV har været god for ham. Nu kan han synge igennem, helt klart og stærkt, så de små hår rejser sig.

Vi er i startblokkene til at købe billetter til koncerten i november!
jschultzdanmark
Small Bruger
Small Bruger

Indlægaf Erasure1972 » fre jul 01, 2011 10:59

Hej. Fed, fed koncert d. 28 Juni. Det er første gang jeg oplever dem live, og havde hørt inden Deres optræden at hans stemme ikke var alt for go mere, men jeg sys da han sangstemme var kanon, og i de højere toner var fantastisk, så der var de da helt på afveje, da jeg sys han klarede det skide godt, og selvom jeg ikke har hørt dem live før.. En fed oplevelse, og skal da klart have billetter til November igen, hvis man er så heldig, men gør ALT i min magt, for at få fat i 2, da min samlever gerne vil med denne gang! - Godt for Andy at han havde været med i "Vild med opera", men jeg tror ikke det var det der gjorde hans sangstemme så go, men tror bare at han havde trænet meget denne gang..

Der var godt nok stille da de spillede et nyt nummer fra Deres kommende CD, men folk gi da amok da de sluttede, men jo klart folk er stille, da de jo ikke har hørt den før, for blev da selv stille, men FED sang, efter min egen mening!!

Hvad sys folk derude om den nye sang????

MVH Daniel
Erasure1972
Small Bruger
Small Bruger

Indlægaf heavenlyaction » fre jul 01, 2011 17:25

Erasure1972 skrev:Hvad sys folk derude om den nye sang????

MVH Daniel

Den var smadder god syntes jeg :D Har en fornemmelse af jeg er alene med den holdning!
heavenlyaction
Medium Bruger
Medium Bruger

Indlægaf Dolli » fre jul 01, 2011 19:22

Jeg syntes også Save Me er ganske udmærket.

Glæder mig til at høre den i studieversion :-)
Brugeravatar
Dolli
Administrator
Administrator

Indlægaf lisbeth77 » lør jul 02, 2011 20:30

Den var fantastisk!

Håber i herinde vil hjælpe mig ifht. hvornår der bliver sat billetter til salg til den næste koncert. Jeg modtager godt nok div. nyhedsbreve, men jeg er desværre ikke nogen haj til at forstå engelsk, så håber der er en venlig sjæl som vil sige til, når der kommer en dato.
ynglingsalbum: I say I say I say
lisbeth77
XLarge Bruger
XLarge Bruger

Geografisk sted: randers

Indlægaf H o m e » man jul 04, 2011 14:39

lisbeth77 skrev:Den var fantastisk!

Håber i herinde vil hjælpe mig ifht. hvornår der bliver sat billetter til salg til den næste koncert. Jeg modtager godt nok div. nyhedsbreve, men jeg er desværre ikke nogen haj til at forstå engelsk, så håber der er en venlig sjæl som vil sige til, når der kommer en dato.

Gaffa skriver at det officielle billetsalg starter d.9.juli kl.10.00. Der skulle dog være noget førsalg gennem EIS, som bliver annonceret i denne uge. :)
I ain't never going home
'Cause I'm having a good time
Brugeravatar
H o m e
Administrator
Administrator

Indlægaf Tigeren » man jul 04, 2011 15:46

H o m e skrev:

Gaffa skriver at det officielle billetsalg starter d.9.juli kl.10.00. Der skulle dog være noget førsalg gennem EIS, som bliver annonceret i denne uge. :)

... Og her vil jeg klart anbefale, at man køber sin billet/ter via forsalget. Belært af erfaringen fra koncerten i Operaen, hvor undertegnede stod klar til at købe via billetnet, er det ikke anbefalelsesværdigt, at stå på et posthus i DK og få meldingen: "Hold da op - det ser ud til at alt allerede er udsolgt." Jeg kan supplerende bemærke at jeg var nr. 2 i kø på posthuset og nr. 1 i kø skulle også have billetter til Erasure i Operaen. Der var meldt udsolgt med det samme!

Det var kun fordi jeg fik billetter gennem karkon, at jeg fik den suveræne oplevelse i Operaen med. Men der betaler, man altså lige dobbelt op på billetprisen, da halvdelen er købet financierer en transport fra Jylland til Kbh, hvilket ikke er så nødvendigt, når man bor i Kbh.

Der vil nok være lidt flere billetter i udbud end i Operaen, men jeg køber simpelthen ved første lejlighed. Better be safe than sorry. (og det var lidt for tæt på sidst :D)

Tigeren
Tigeren
XLarge Bruger
XLarge Bruger

Indlægaf Tigeren » man jul 04, 2011 22:44

Hej Lisbeth.

Du kan fra i morgen d. 5. juli kl. 9.00 købe billetter i forsalg via dette link:

http://www.billetnet.dk/event/Erasure-billetter/FAL0711
og du skal indtaste password: eiscopenhagen

Håber det kan hjælpe

Tigeren
Tigeren
XLarge Bruger
XLarge Bruger

Indlægaf Mikael » tirs jul 05, 2011 01:58

Så må jeg hellere også komme på banen.

Jeg var så privilegeret at være til to koncerter. I Operaen og i Hamburg dagen efter.

Vi sad helt ude til højre på 4. række, hvilket i virkeligheden svarer til cirka 13. række, når man regner orkesterpladserne med, altså de fineste pladser som først kom til salg lang tid efter, vi havde købt vores "fornemme" pladser på 4. række. Jeg er stadig meget fortørnet over den fremgangsmåde, man valgte at sælge billetterne efter. Det gjorde simpelthen fordelen ved at købe billetterne i forsalg til en ulempe i stedet.

Koncerten var en stor oplevelse. Det var rigtig fedt at høre numre, jeg ikke før har hørt live. Jeg var mest glad for at høre Fingers & Thumbs - det var fantastisk. Drama! og A Little Respect gør sig altid rigtigt godt live. Dem er jeg ret besat af.

Det var måske lidt respektløst at sætte sig ned, da de spillede Save Me, det nye nummer. Jeg gjorde det selv. Den sang er jeg ikke tosset med. Måske bliver den bedre efter mange gennemlytninger i studieversionen. Jeg håber dog ikke, at det er rettesnor for hvad vi kan vente os af det nye album.

Jeg ved godt, at Erasure SKAL spille nogle af de gamle travere for at tilfredsstille det brede publikum. Men jeg ville virkelig gerne høre noget fra Cowboy. Og så kunne jeg godt tænke mig, at de tog Rock Me Gently med igen - den lange version.

Nå, men fedt at opleve dem live efter næsten fire års koncert-tørke.
Brugeravatar
Mikael
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Johnny » tirs jul 05, 2011 17:16

Nåede også 2 koncerter: Dublin og Operaen.

Er helt enig med Mikael, lige de 3 numre han nævner var dem jeg på erasureinfo.com nævnte som de tre numre jeg helst ville høre:
Fingers & Thumbs, Drama! og A Little Respect.

Savner også noget fra Cowboy, og troede fejlagtigt da jeg så playlister fra de første koncerter, at Save Me i virkeligheden var Save Me Darling.

Men ingen tviv om at Andy's vokal var bedre end den er hørt meget længe :-)
Ka' du ha' det rigtigt wrauuuuv fantastisk ... :-)
Brugeravatar
Johnny
Large Bruger
Large Bruger

Geografisk sted: Ruds Vedby

Tilbage til Koncerter