Din favorit koncert

Erasure Live

Din favorit koncert

Indlægaf Chorus » man dec 05, 2005 18:03

Lad os få gang i denne tråd også :!: Jeg bryder isen :lol: :

Fortæl om den koncert med Erasure, som er din favorit og ligeledes hvornår du var til denne koncert :?:

Eftersom det er december måned, så kan jeg ikke lade være med, at huske tilbage på fankoncerten i Birmingham d. 13/12 - 2002, som var min første udenlandske Erasurekoncert. Vi var fem danskere, der tog afsted uden at have modtaget vores koncertbilletter, som vi ellers havde købt og betalt hos Ticketmaster lang tid i forvejen. Vi var dog ikke de eneste, der heller ikke havde modtaget vores billetter, så i køen foran spilletstedet Sanctuary fik vi alle uddelt vores billetter af EIS-manageren. Koncerten var ikke den bedste jeg har været til, men stemningen var helt i top, og det er jo altid smadderhyggeligt at være afsted sammen med andre ligesindede :D
Brugeravatar
Chorus
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Dolli » man dec 05, 2005 18:12

Øv øv øv. :cry:

Jeg har aldrig været så heldig at ha' været til en koncert.
Så det er klart et af mine mål for fremtiden.

Mange hilsner Dolli.
Brugeravatar
Dolli
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Mikael » man dec 05, 2005 18:16

Jeg har desværre ikke været til så mange koncerter. 4 stk. er det blevet til - alle 4 i Vega i København.
Min første Erasurekoncert var den 30. november 1997. Og det var da noget specielt når det nu var den første gang man skulle opleve drengene.

Men den bedste må umiddelbart være ekstrakoncerten i år, den 23. marts 2005 - dagen før den "rigtige" koncert.
Men måske nok mest pga. helheden fordi vi mødtes nogle stykker og spiste sammen og fulgtes ad til Vega, hvilket var utroligt hyggeligt. Der var nogle fans man så for første gang. Og så var det jo også hyggeligt at gense andre. Så det var en pragtfuld koncertaften. Andy gav den virkelig gas. Syntes der var mere gang i den end dagen efter.

Det må være mit bud :idea:
Brugeravatar
Mikael
Site Admin
Site Admin

Indlægaf H o m e » man dec 05, 2005 21:20

Mikael skrev:Syntes der var mere gang i den end dagen efter.

Ikke enig, men det er jo en smagssag :wink:

Jeg foretrak koncerten dagen efter, altså den der blev først annonceret. Det var bare min fornemelse, at der var mere gang i den der...?

Men ellers er det efterhånden blevet til en del koncerter i bl.a København, Hamburg, Birmingham og London. Tror måske stadig, at koncerten i Hamburg Stadtpark d.7 juni 2003 står som en af de bedste. Det var udendørs og solen skinnede fra en skyfri himmel, der var nok omkring 30 grader varme. Yes, det var dejlige omgivelser og der var rigtig god øl :lol: Ja, og musikken fejlede skam heller ikke noget.....
Brugeravatar
H o m e
Administrator
Administrator

:p

Indlægaf APF » tirs dec 06, 2005 22:51

Jeg har set dem 3 gange... Glæder mig til næste gang :D Jeg ville dog ønske, at jeg havde set dem, da de var helt unge, men der var jeg lidt for lille :?

Min favoritkoncert!

Det var i Hamburg d. 27 marts 2005. Først i bus derned med andre fans, hvor vi varmede op med en masse Erasuremusik i højttalerne. Så de lange ventekøer foran de lukkede døre, men ventetiden var det hele værd, vi fik de foreste pladser i midten foran Andy. Nøj, hvor blev tyskerne sure: "Die Dänen haben alles besätzt!"
Men det var et skidegodt show, og det var fantastisk at være så tæt på dem :mrgreen:

Forresten Vince filmede på et tidspunkt under koncerten (og jeg er sikker på, at vi kom med), er der nogen, der ved, om man kan se den optagelse nogen steder?

Anna
"A place where you and I could sing this song"
Brugeravatar
APF
Large Bruger
Large Bruger

Re: :p

Indlægaf Mikael » ons dec 07, 2005 07:40

APF skrev:Min favoritkoncert!

Det var i Hamburg d. 27 marts 2005. Først i bus derned med andre fans, hvor vi varmede op med en masse Erasuremusik i højttalerne. Så de lange ventekøer foran de lukkede døre, men ventetiden var det hele værd, vi fik de foreste pladser i midten foran Andy. Nøj, hvor blev tyskerne sure: "Die Dänen haben alles besätzt!"
Men det var et skidegodt show, og det var fantastisk at være så tæt på dem :mrgreen:

Det er også det jeg mener. Det er ligeså meget det der ligger som opvarmning som selve koncerten. For mig var det også hele dagens indtryk der gjorde den 23. marts til min foreløbige favoritkoncert :P
Brugeravatar
Mikael
Site Admin
Site Admin

Re: :p

Indlægaf Chorus » ons dec 07, 2005 13:47

Mikael skrev:Det er også det jeg mener. Det er ligeså meget det der ligger som opvarmning som selve koncerten. For mig var det også hele dagens indtryk der gjorde den 23. marts til min foreløbige favoritkoncert :P

Ja, det var helt sjovt sådan lige, at møde bl.a. dig formand Mikael til uformel spisning med hele banden inden koncerten d. 23. Men jeg må nu altså give Home ret i, at stemningen altså var bedre til koncerten d. 24, hvilket vi også har snakket en del om bagefter. Men det kan jo være, at det afhænger af, hvor man stod henne inde i Vega :?:
Brugeravatar
Chorus
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Indlægaf JMLP » lør dec 10, 2005 10:48

Jeg har set dem to gange. Første gang i Valby Hallen og anden gang var i Falkoner Salen. Det var helt klart den i Valby Hallen jeg syntes var fedest selvom den anden da også var rimelig underholdende med Andy i en svane osv.
Brugeravatar
JMLP
Large Bruger
Large Bruger

Indlægaf H o m e » lør dec 10, 2005 20:39

Koncerten i Falkoner Teateret i 1992, syntes jeg var storslået! Tror aldrig Erasure får lyst, eller råd til at stable sådan et stort og spetakulært show på benene igen...desværre?!

Jeg havde fornøjelsen af, at se "The Tank The Swan & The Balloon på storskærm i Cinemateket, for ikke så længe siden og det var sgu dejligt at få genopfrisket nogle af de gode minder... :D
Brugeravatar
H o m e
Administrator
Administrator

Indlægaf Kasper » ons dec 14, 2005 20:42

Jeg synes at koncerten den 9/6 2003 i Vega er den bedste koncert, jeg har set.
Kasper
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Geografisk sted: Mare crisium

Indlægaf Lind » tors dec 15, 2005 11:58

De sidste par koncerter i Dk har været i top.
Men koncerten på Roskilde Festival 97 var højdepunktet for mig.
Det var varmt, mange forskellige mennesker ( bemærkede især et flok heavyfreaks i sort lædertøj, der pludselig blev grebet af dippedut sangene og dansede med ) - og så var det en oplevelse af opleve Erasure i et telt på en pløjemark.

Lind
Lind
Large Bruger
Large Bruger

Geografisk sted: Odense

Indlægaf MADS » tors dec 15, 2005 12:51

Lind skrev:Det var varmt, mange forskellige mennesker ( bemærkede især et flok heavyfreaks i sort lædertøj, der pludselig blev grebet af dippedut sangene og dansede med ) - og så var det en oplevelse af opleve Erasure i et telt på en pløjemark.

Når du siger varmt - formoder jeg det var inde i teltet du hentyder til???
For udenfor var det en våd og kold junioplevelse med mudderbad. Jeg var der også - og bemærkede også de "typiske" hardcore festivalgæster blive ramt af stemningen og falde i med resten af de mange tusinde mennesker.

Jeg har ingen decideret favoritkoncert (der har været så mange). Men min første koncert med Erasure i SAGA i 1987 vil altid være stå som noget specielt. Og Innoncents koncerten i 1988 huskes som dén største fordi Erasure feberen rasede i hele Europa :P

- og sådan kunne man blive ved...
Brugeravatar
MADS
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Geografisk sted: ODENSE

Indlægaf H o m e » tors dec 15, 2005 18:41

Lind skrev:Men koncerten på Roskilde Festival 97 var højdepunktet for mig.
Det var varmt, mange forskellige mennesker ( bemærkede især et flok heavyfreaks i sort lædertøj, der pludselig blev grebet af dippedut sangene og dansede med )
Lind

Jeg ved ikke om det var de samme jeg så, men jeg bed i hvert fald mærke i, at et par langhårede fyre i Sepulture t-shirts stod og headbangede til Erasures meget poppede musik :lol:

Aldrig har jeg oplevet en så vild koncert publikumsmæssigt, der var bare helt sindsygt gang i den! Det er ikke min favorit koncert, fordi jeg syntes der var for meget skubben og massen. Jeg tror det hang sammen med, at det regnede udenfor det grønne telt, så alle ville indenfor i teltet, men ok....det var en fed oplevelse alligevel :)
I ain't never going home
'Cause I'm having a good time
Brugeravatar
H o m e
Administrator
Administrator

:p

Indlægaf APF » fre dec 16, 2005 00:45

Ja, ja den koncert var alle bare til! Selv min mor og søster - men ikke mig :cry:

Æv æv æv æv æv æv... Andy ung og hot! Det er snyd :lol:
"A place where you and I could sing this song"
Brugeravatar
APF
Large Bruger
Large Bruger

Indlægaf Nightbird » man feb 20, 2006 00:02

Jeg har efterhånden set Erasure 7 gange. Mine favoritter må være Hamburg Sporthalle 25.4.1997 tæt fulgt af Hammersmith Apollo 05.03.2005.

Min værste Erasure oplevelse var da vi skulle til koncert i London den 22.04.2003. Koncerten blev aflyst kun et par timer før dørene skulle have været åbnet :(
Brugeravatar
Nightbird
XXLarge Bruger
XXLarge Bruger

Indlægaf Anja » man apr 17, 2006 23:06

Hejsa :D

Jeg har været til.. lad mig se... 2 udenlandske koncerter og 4 i Vega må det være. Min første var i 1997 i Vega og så var jeg til koncert i Vega i 2003 og så til 2 koncerter i Vega sidste år, og så var jeg i Hamburg i 2003 og var også lige et smut med til julekoncerten i Birmingham.

Hvilken af de koncerter der var den fedeste.. ja de har været fede på alle deres måder. Synes måske som Home skriver at den først annoncerede af koncerterne sidste år i Vega var klart den fedeste af de to og af dem jeg har oplevet i Vega. Dog var Hamburg også super fed. Kanon lækkert vejr og fed stemning. Men ja, koncerten i Birmingham er nok den der har betydet mest for mig, så det må nok blive den fedeste koncert til dato jeg har oplevet.

Og for resten.. dejligt at være tilbage 8)
"You are everywhere, under my skin and in my hair"
Brugeravatar
Anja
Small Bruger
Small Bruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Anja » søn sep 30, 2007 22:05

Lørdag 29. september 2007 er min "all time favourite så far" :)
"You are everywhere, under my skin and in my hair"
Brugeravatar
Anja
Small Bruger
Small Bruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Reunion » tirs okt 16, 2007 14:58

Koncerten i 1992 i Falkoner er den fedeste ( Og den første ) koncert jeg har været til,har desværre kun været til 4 ialt,den seneste i Hamburg som også var en kanon oplevelse :lol: ,men blev lidt skammet at et totalt ringe opvarmningsband,men det hjalp kraftigt på humøret da mestrene selv gik igang.
Ville egentligt have bestilt billetter til Vega I KBH men de var udsolgt stort set med samme,men her bagefter betyder det intet vi var 4 pers. afsted til Hamburg og vi havde en fed tur!
Hilsen Michael
Reunion
Small Bruger
Small Bruger

Indlægaf lisbeth77 » ons okt 17, 2007 09:03

hmm...så vil jeg som den eneste sige koncerten i århus! er den helt glemt?

Mikael du skriver at du har været til 4 koncerter....alle i vega.... var du ikke med i århus, var det ikke der du fik taget dit profilbillede?

ja det kan også være mig som har husket forkert, men det var ihvertfald min bedste koncert!
ynglingsalbum: I say I say I say
lisbeth77
XLarge Bruger
XLarge Bruger

Geografisk sted: randers

Indlægaf lisbeth77 » ons okt 17, 2007 09:05

nå har først opdaget nu at det er en meeeget gammel tråd som er fundet frem igen! UNDSKYLD!
ynglingsalbum: I say I say I say
lisbeth77
XLarge Bruger
XLarge Bruger

Geografisk sted: randers

Indlægaf Mikael » ons okt 17, 2007 12:29

lisbeth77 skrev:nå har først opdaget nu at det er en meeeget gammel tråd som er fundet frem igen! UNDSKYLD!

Du behøver skam ikke at undskylde. Selvom tråden er gammel er den jo blevet aktuel igen.

Men jeg holder mig stadig til at koncerterne i marts 2005 i Vega er de bedste jeg har været til, bl.a fordi der var nogle af mine store favoritter med, som Hideaway og Phantom Bride f.eks.

Men jeg var nu også meget vild men koncerterne i september i år (2007) - MEGET :!:

Århus koncerten var der jo, mildest talt, også temmelig meget gang i. Men det der trækker ned, for mig, var det akustiske aspekt - det er ikke lige mig.
Brugeravatar
Mikael
Site Admin
Site Admin

Indlægaf perfect stranger » ons okt 17, 2007 15:33

Min bedste koncert var lørdag d.29 september 2007,hvor jeg havde plads helt oppe foran, og stemningen var helt i top! I forhold til aftenen inden, var Andy mere veloplagt, og hans stemme var også bedre. Jeg har desværre kun været til Erasure koncerter 5 gange ialt, 2 i Vega 2005, Århus 2006 og så de to her i 2007. Min drøm er også at opleve dem i England 0g Tyskland. Håber chancen byder sig på et tidspunkt :!:
I øvrigt sjovt at snakke med andre fans, inden/ under og efter koncerten :)
perfect stranger
Medium Bruger
Medium Bruger

Geografisk sted: Holme-Olstrup

Bedste koncert

Indlægaf Michael K Jensen » ons okt 17, 2007 21:31

Hej Alle

Min bedste koncert er Vega 09/03-2003 det var min første koncert med dem efter mange år som fan fik jeg endelig chancen til at møde dem første gang live....
Brugeravatar
Michael K Jensen
Large Bruger
Large Bruger

Geografisk sted: Karlslunde

Tilbage til Koncerter