[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 113: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 114: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 113: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 114: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4766: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4768: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4769: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4770: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Erasure Danmark :: Erasureinfo.dk • Vis emne - Presse matriale fra vedrørende Andy's nye album

Presse matriale fra vedrørende Andy's nye album

Snak om alt der har relation til Andy Bell's soloprojekter

Presse matriale fra vedrørende Andy's nye album

Indlægaf DEVOLEB » søn apr 04, 2010 12:26

OBS! Materialet er 100% oversat fra Engelsk til Dansk med 'google translate' ....dermed mange fejl, dog læseligt!!....nederst er materialet i den engelske version.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Billede

"Kendere af deluxe dance-pop, forførende elektro anthems og guldbelagte diskotek grooves - lån mig dine ører.

Forbered dig på at få dem blæst væk af Andy Bell's fantastiske nye album, Non-Stop. Dette er en flot, skinnende, overdådige samling af udsøgte dancefloor sange fra en af de mest roste og elskede britiske popsangere.

Selv Andy's langvarige partnerskab med Vince Clarke i Erasure (modtagere af Best British Group The Brit Awards) er fortsat i høj grad et going concern - siden udgivelsen af 1986's debut, Wonderland duoen er gået med at sælge over 20 millioner albums, 5 af dem ramte # 1 og havde 17 Top 10 singler i Storbritannien - sangerens andet soloalbum giver en befriende platform for sine mere Clubby, natlig, disco-glam side. Han har endda bevidst ændret hans vokale register og stil for en stor del af Non-Stop, sætte klare blå vand mellem hans soulfully elektronisk solo stemme og hans skinnende, valmue Erasure arbejde.

"Jeg havde brug for en pause og se hvad der ellers foregår," Andy forklarer. "Spread mine vinger, leve mit liv lidt. Det er ligesom en anden karakter, at folk ikke kender mig så så meget. Jeg vil ikke sige jeg er klub kid, men jeg elsker høre remixes og klub melodier. Albummet er ganske robot, helt tunge i kinden, masser af synths og glamourøse diskotek. Jeg kan ikke få Madonna ud af mit hoved, og jeg har ligesom lyst: hvis hun kan gøre det, hvorfor kan jeg ikke? "

Non-Stop er blevet co-produceret og co-skrevet af Andy Bell og Pascal Gabriel, den belgisk-født studio all-rounder, hvis glitrende CV samarbejde omfatter S'Express, Ladyhawke, New Order, Debbie Harry, Kylie og Little Boots.

Andy vidste allerede Pascal, som tidligere havde remixet Erasure, "Vi havde en skriftlig session i Pascal's hus i Frankrig, og derefter en skriftlig session på boksrum i London, og vi bare klikkede" Andy minder. "Han er Cancerian så godt, det samme som Vince. Deres kendetegn er ret ens, begge meget grundig og hårdtarbejdende. "

Sangene på Non-Stop er tidløse, sexet og upåklageligt fornemme anliggender, fra stakåndet robo-disco sus af Running Out til humørsyg, melankolsk, lummer magt ballader subjekt / objekt og Slow Release. I mellemtiden Say What You Want og Call On Me er både sublime synth-pop eventyrfortællinger.

"Call On Me vil være den næste single, som jeg er virkelig glad for," Andy siger: "Det er en meget simpel sang, og den opbakning vokal riff var inspireret af Diana Ross sang er ikke nogen Mountain High Enough. Det er virkelig om mine venner i New York, de er fra East Village. Når jeg ser dem vi bare gå og hænge ud i nogle af de mere snavset barer. "

Lyden af Non-Stop afspejler Andy's forelskelse med klassiske 1980's dance-pop og post-punk ikoner som Ladytron, M og Claudia Bruken. De fleste af albummet består af højtidelige, livsbekræftende tekster, men der er øjeblikke af tvivl og mørke også her. Den skingre, spiky, gnarly electronica af Touch er Andy's vrede reaktion på nedgørende C-liste berømthed freakshow af reality tv.

"Touch er nok det mest punk-ish ting jeg har skrevet," Andy siger. "Det er bare om at få tilbudt reality shows hele tiden. Det er næsten som om de er at tvinge dig til at gøre en forestilling af dig selv. "

Albummet afslører også flere af Andy's nightclubbing, lyse-hvid-clubbing om natten electro-trash side end noget Erasure har endnu frigivet. Med sin kørsel groove og tonløst forførende vokal, tidligere enkelt Vil du være der var født til en hands-in-the-air Ibiza hymne. Ligesom de hedonistiske maskine-beat throbber Ikke-Stop - en sang, som Andy forklarer, alt om "at være fucked up på dansegulvet."

Men med hensyn til dekadent glamour og neon-oplyste cool, intet andet på albummet kommer tæt på DHDQ aka Debbie Harry Træk Queen en høj-camp hyldest til kejserinde af New Wave New York og hendes hære Efterlignere.

"Jeg var på True Colors turné med Debbie og hun er dejlig" Andy siger. "Hun elsker drag queens så godt, i New York. For mig er det aldrig kopieret hende, fordi de ikke kan, hun er dronningen af dem alle.

Den eneste sang Andy ikke har skrevet på Non-Stop er det sisdte nummerl 'Honey If You Love Him', en pulserende nu-disco groove med en kval-tante lyrik om romantisk hjertebanken skrevet af Perry Farrell. Alt-rock legende Farrell er en kæmpe fan af Andy's stemme og foreslog at optage et duet sammen.

"Perry sang den sang for en ven af hans, en modedesigner, der faldt ud med denne fyr," Andy forklarer. "Perry er så cool, en dejlig mand, og ganske lejr."

Classy og lejr, sjælfuld og lækre, Non-Stop er et luksuriøst dance-pop album fra en mester i spillet. Forbered dig på at få ørerne kysset, dit hjerte rørte og dit blæst sind. "

Non-Stop bliver udgivet på Mute d. 24. maj 2010.

"Non-Stop" tracklisting:
1. Running Out
2. Call On Me
3. Subject / Object
4. Say What You Want
5. Will You Be There?
6. Slow Release
7. Touch
8. Non-Stop
9. DHDQ
10. Honey If You Love Him (Featuring Perry Farrell)

ENGELSK TEKST!
--------------------

"Connoisseurs of deluxe dance-pop, seductive electro anthems and gold-plated disco grooves - lend me your ears.

Now prepare to have them blown away by Andy Bell’s magnificent new album, Non-Stop. Because this is a lavish, lustrous, sumptuous collection of exquisite dancefloor confessionals from one of the most acclaimed and beloved singers in British pop.

Although Andy’s long-running partnership with Vince Clarke in Erasure (recipients of Best British Group at The Brit Awards) remains very much a going concern - since the release of 1986’s debut, Wonderland the duo have gone on to sell over 20 million albums, 5 of them hitting #1 and had 17 Top 10 UK singles - the singer’s second solo album provides a liberating platform for his more clubby, nocturnal, disco-glam side. He has even purposely changed his vocal register and style for much of Non-Stop, putting clear blue water between his soulfully electronic solo voice and his gleaming, poppy Erasure work.

“I just needed to have a breather and see what else is going on,” Andy explains. “Spread my wings, live my life a little. This is like a different character that people don’t know me as so much. I wouldn’t say I’m a club kid, but I do love hearing remixes and club tunes. The album is quite robotic, quite tongue in cheek, lots of synths and glamorous disco. I can’t get Madonna out of my head, and I sort of feel like: if she can do that why can’t I?”

Non-Stop was co-produced and co-written by Andy Bell and Pascal Gabriel, the Belgian-born studio all-rounder whose glittering CV of collaborations includes S’Express, Ladyhawke, New Order, Debbie Harry, Kylie and Little Boots.

Andy already knew Pascal, who had previously remixed Erasure, “We had one writing session at Pascal’s house in France, then one writing session at the Strongroom in London, and we just clicked,” Andy recalls. “He is Cancerian as well, the same as Vince. Their characteristics are quite similar, both very thorough and hard working.”

The songs on Non-Stop are timeless, sexy and impeccably classy affairs, from the breathless robo-disco rush of Running Out to the moody, broody, sultry power ballads Subject/Object and Slow Release. Meanwhile, Say What You Want and Call On Me are both sublime synth-pop epics.

“Call On Me is going to be the next single, which I’m really pleased about,” Andy says “It’s a really simple song, and the backing vocal riff was inspired by Diana Ross singing Ain't No Mountain High Enough. It’s really about my friends in New York, they’re from the East Village. When I see them we just go and hang out in some of the more grimy bars.”

The sound of Non-Stop reflects Andy's infatuation with classic 1980's dance-pop and post-punk icons like Ladytron, M and Claudia Bruken. Most of the album consists of celebratory, life-affirming lyrics, but there are moments of doubt and darkness here too. The shrill, spiky, gnarly electronica of Touch is Andy’s angry reaction to the demeaning C-list celebrity freakshow of reality television.

“Touch is probably the most punk-ish thing I’ve written,” Andy says. “It is just about being offered reality shows all the time. It’s almost like they’re forcing you to make a spectacle of yourself.”

The album also reveals more of Andy’s nightclubbing, bright-white-clubbing, late-night electro-trash side than anything Erasure have yet released. With its driving groove and huskily seductive vocals, former single Will You Be There was born to be a hands-in-the-air Ibiza anthem. Much like the hedonistic machine-beat throbber Non-Stop - a song, as Andy explains, all about “being fucked up on the dancefloor.”

But in terms of decadent glamour and neon-lit cool, nothing else on the album comes close to DHDQ ­ aka Debbie Harry Drag Queen ­ a high-camp homage to the empress of New Wave New York and her armies of imitators.

“I was on the True Colors tour with Debbie and she’s lovely,” Andy says. “She loves the drag queens as well, in New York. To me, nobody’s ever copied her because they can’t, she’s the queen of all of them.

The one song Andy did not write on Non-Stop is the closing number, Honey If You Love Him, a pulsing nu-disco groove wedded to an agony-aunt lyric about romantic heartbreak penned by Perry Farrell of Jane’s Addiction fame. Alt-rock legend Farrell is a huge fan of Andy’s voice and suggested recording a duet together.

“Perry sang that song for a friend of his, a fashion designer who fell out with this guy,” Andy explains. “Perry is so cool, a lovely man, and quite camp.”

Classy and camp, soulful and sumptuous, Non-Stop is a deluxe dance-pop album from a master of the game. Prepare to have your ears kissed, your heart stirred and your mind blown."

Non-Stop is released on Mute on 24th May 2010.

"Non-Stop" tracklisting:
1. Running Out
2. Call On Me
3. Subject / Object
4. Say What You Want
5. Will You Be There?
6. Slow Release
7. Touch
8. Non-Stop
9. DHDQ
10. Honey If You Love Him (Featuring Perry Farrell)
Wants:
Vince Clarke - Deeptronica (album) XCD 164
Billie Ray Martin - Sweet Suburban Disco (Vince Clarke remix) promo cd
Depeche Mode - Behind The Wheel (Vince Clarke remix) PRCD-400205
http://www.myspace.com/sappyremixes
http://youtube.com/profile_videos?user=jensby01
Billede
Brugeravatar
DEVOLEB
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Holstebro